2018. július 2., hétfő

Játékos agytorna sok mozgással az ÖRÖMÜNNEPEN


JÁTÉKOS - AGYTORNA –
SOK MOZGÁSSAL
Hasznos gyakorlatok mindenkinek, aki fejleszteni szeretné a
képességeit:
ÍRÁS, OLVASÁS, FOGALMAZÁS, MATEMATIKA,
SPORT, ÖNBIZALOM, KÖRNYEZET,
KREATÍV GONDOLKODÁS

A tanárok különféle oktatási módszerek bevezetésével próbálják javítani a gyerekek iskolai eredményeit. Ezek a módszerek a fokozott motiváció, vagy a „verd a fejébe” tanulási módszer. Bizonyos fokig eredményesek, valamelyik tanulónál beválik, valamelyiknél viszont nem. Nos, miért is van ez? Amikor a gyerekek túlságosan akarnak, akkor a két agy fél tevékenységét összehangoló mechanizmus egyszerűen „kikapcsol”, holott ez fontos lenne a teljes aggyal való tanuláshoz.
Paul Dennison az Edu-kinesztetika, vagyis a mozgást alkalmazó oktatás kifejlesztője, és agyfélteke dominanciák első számú kutatója, aki szintén oktatással foglalkozott és kutatta azt, hogy mi lehet az oka a „sikertelenségnek” alkotta meg ezt a zseniális módszert, ami egyszerű mozgásgyakorlatokra épül. Alkalmazhatják kicsik és nagyok, fiatalok és idősek egyaránt. 
Az oktatási módszerek kezdenek elavulttá válni, viszont egyre nagyobb az elvárás minden területen. Dr. Dennison az agykutatás elméleti eredményeinek felhasználásával lehetővé tette, hogy a gyerekek olvasási nehézségei megszűnjenek, hogy szívesen tanulja azokat a tantárgyakat is, amelyeket azelőtt nem szeretett. A két agyfélteke összehangolásával és áthangolásával óriási sikereket ért el a dislexiás, disgráfiás gyerekeknél. A módszer neve Dennison féle laterális áthangolás.
A Dennison féle laterális áthangolás azért eredményes, mert a természettel összhangban működik, a tanulás természetes útját követi. Az áthangolás képessé tesz a középvonal keresztezésére, felszabadít az állandó kontroll alól és bekapcsolja a mozgásba a jobb agyféltekét is.
A bal agyfélteke akkor aktív, amikor a testem jobb oldalát használom, a jobb pedig pontosan fordítva, amikor a bal oldalamat használom. Olyan az agyam, mint egy nagy X betű. A középvonal gyakorlatok pontosan olyan testmozgások, amelyek a két agyféltekét együttes mozgásra, harmonikus mozgásra szoktatják, hogy egyre jobban működjön ez a nagy X.
A jobb agy fél az ösztönös, a megérzés, a teljes kép látása, a túlélési ösztön képessége, a befogadó részem.
A bal agy fél a próbálkozó, a részletek, mások kedvében kell járni, aggódás, tudatos kontroll, az önmegvalósítás, és az erősebben kell akarnom, a kifejező részem. Az eredményes tanuláshoz mindkét agy félre szükség van.
Mozgásra mindenkinek szüksége van. Nos, ezek a gyakorlatok sokszor mosolyt csalnak a másik arcára, mert nem sikerül mindig tökéletesen megoldani a feladatot. A mosoly eleve hatásos gyógymód, hogy könnyebben tanulhassunk. A gyakorlatok elvégzésére meglepően kevés időt kell fordítanunk.
 
A keresztlendítések fontos gyakorlatok, ahhoz, hogy mindkét agy fél egyszerre tudjon működni, vagyis „bekapcsolt” állapotba kell kerülni.
Sokaknak már ez az egyszerű gyakorlat is nehezükre esik. Nézzük meg miért is? Ilyenkor mindig csak az egyik agy fél működik egy időben. Azok a gyerekek, akik baba korukban sokat csúsztak-másztak, ők megtanulták agyuk mindkét felét egyszerre használni.
Dr. Dennison módszere segít abban, hogy ez az áthangolás után teljesen rendbe jöjjön és így a két agy fél, mint két jó testvér együttműködik. Akiknek ez nem adatott meg, ők sajnos nem tudják, vagy csak kevésbé tudják hasznosítani, alkalmazni, hogy agyuk mi8ndkét fele egyszerre működjön tanulás közben.






Molnár Klára parapszichológus;
 30-438-9514;
molnarklara@t-online.hu;
 www.angyalfeny.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése